Städar

Har ingen skola idag så nu håller jag på att städa här hemma. Blev en sån där städning där jag dammtorkar, klipper vissna blad av blommorna, diskar ljusstakarna, rensar ur våra garderober m.m. Alltså inte bara plocka undan och dammsuga utan storrengöring/rensning.

Hade pappa vart här skulle han ha frågat 'Ska du ha mens snart?'. För tydligen 'nästar' jag just innan jag ska ha mens. När jag var yngre brukade jag möblera om mitt rum eller helt plötsligt storstäda i köket hemma just före det var dags. Är inte ensam om detta utan jag har hört flera som gör samma. Finns väl inbyggt i oss att vilja göra fint för kommande bebis.. typ. Sen snackade jag och en kompis om övergivadsrädslan man får kring mensen också. Ex 'Nu kommer han lämna mig för jag är så jobbig. Och det förtjänar jag också.' Och PMS ska vi inte ens tala om. Hela spannet från jag vill döda nån/nått till stackars lilla mig på några sekunder och sen tillbaks till alla är idioter stadiet. Allt detta en gång i månaden, inte lätt att vara kvinna alltså.

Har killar några sånna saker för sig? Nått som motsvarar PMS? Måste undersöka detta närmare.

Nå just nästningen gör inte mig nått och jag tror inte Linus klagar heller. Blir nog bara glad att jag gjort fint innan jag drar till Kalix på fredag och blir borta i 5 veckor. Ska ha praktik där fram till examen. Så han får börja med en helt ren och fin lägenhet. Har tänkt att jag ska baka  bröd också innan jag drar så han har frysen full :) Är man inte en fullfjädrad housewife så säg?!


Kommentarer
Postat av: Lisa Selberg

Vilken kvinna! :)

2012-04-24 @ 14:25:44

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0