Back on track

Under påsken har jag tagit ett uppehåll från LCHFandet. Ville kunna äta av allt vad påsken hade att erbjuda med godis, must och god mat. Uppehållet varade i 11 dagar. De första dagarna hade jag konstant molande (svag) huvudvärk. Resterande har jag haft ont i skallen till och från och vart lite orolig i magen men det som var största skillnaden var humöret. Minsta grej har irriterat mig, spec allt som Linus gjort, och jag har vart sjukt lättstött. Som att jag haft PMS delux. Bra att veta så man är beredd nästa gång jag tar ett längre uppehåll. Trots alla symptom var det helt klart värt det. En kall öl i solen ute i skärgården och en hamburgare med bröd direkt från muurikkan är svårslaget.

Idag har jag börjat om med kosten igen och det känns genast bättre i kroppen. Magen är lugnare och ingen huvudvärk. I helgen har jag längtat efter att börja om men vi hade en paltmiddag inbokad och ett paket glass som jag ville äta upp innan jag började om, haha ;P Men nu är jag nöjd för ett bra tag framöver och känner mig inte sugen på att fuska (kanske låter det annorlunda om nån dag när sockerabstinensen slår till).

Då vet ni... anteckna!!

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0