Gårdagens

Linus är på sittning ikväll så jag sitter här i min ensamhet och funderar på om jag ska spela sims, se en film eller om jag ska ta och läsa min alldeles sprillans nya Illustrerad vetenskap som ligger här bredvid. Har lite svårt att bestämma mig, inte bra med för många val.

Och så till rubriken. Det jag vill visa er är gårdagens middag:

Ärtsoppa och pannkakor/plättar.

Såå jäkla gott! Har inte käkat det på evigheter känns det som. Har ätit det med pappa en gång i sommar tror jag, men före det är det nog inte sen jag gick i skolan... på högstadiet! Är det någon maträtt som är underskattad så är det ärtsoppa, fy fasen vad det är gott alltså. Och billigt! Perfekt studentmat.

Jag har alltid älskat ärtsoppa och var en av få som åt med god aptit när det serverades i skolan. Då fick man dock inte med pannkakor till men det gjorde mig inget.

Har hört rykten om att Skogis här på skolan serverar ärtsoppa med pannkaka på torsdagar. Måste testas snarats, bra after work (plugg?) ska dom också ha har jag hört. Tydligen är det där man ska hänga, eller iaf om man gillar ärtsoppa och öl :P

Nu bestämde jag att det blir en film och sen Illvet i sängen. Ha nu en trevlig lördagskväll alla!

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0