en vecka

En hel vecka har gått sen jag skrev sist. Gick bra att hjälpa min bror. Vi hyrde ett släp fyllde det körde till tippen och lämnade tillbaka det på mindre än två timmar. Då hann vi även med att gå och handla mat på Willys innan vi lämnade tillbaka det. Nått alldeles sjukt effektiva om jag får säga det själv.

På ons hade vi lektion fram till lunch och efter det var det stormöte med OF. Gratis macka och inröstning av hela 3(!) tandhygienist ettor i styrelsen. Nu jäklar ska vi ta över :P Haha nä, men kul att de som är intresserade får en chans att vara med.

Torsdagen var riktigt intressant för under vårat patientpass kom en tjej och filmade oss för att sen kunna visa oss hur vi använder kroppen när vi arbetar. Efter passet fick vi se hela filmen och reflekera och diskutera varandras hållningar och arbetsätt. Vad man kan tänka på för att 'spara' kroppen dels hur man sitter men också hur man använder utrustningen som uniten, stolen, lampan och även att man faktiskt kan använda patienten för att spara ryggen. Ex genom att vrida på deras huvuden, be dom hålla i sugen osv.

Som vanligt (typ) på fredag hade vi tenta. Denna gången i näringslära tror jag har klarat den. Men det är nog ärligt talat min sämsta tenta hittills. Hittade aldrig motivationen att plugga som jag annars brukar så vi får se när jag får tillbaka den. Efter tentan obligatoriskt tentafika med gänget och sen en tur till IKSU för 2h volleyboll med klassen. UNDERBART KUL!

Helgen för ett eget inlägg så det inte blir för mycket att läsa på en gång.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0