Prövningar

Idag är det måndag som ni vet. Ni vet kanske också hur svårt det är att motivera sig till att gå upp på en måndag. Lägg till att ni är ledig, säg denna måndag, men att ni ska till skolan för att plugga ändå. Hur motiverad är man? Tänk då dessutom att ens bästa vän messar och säger att motivationen brustit och att hon stannar hemma. Hon som var min enda glädje denna tunga morgon. :P ÄNDÅ lyckades jag ta mig iväg. Fast det var på håret att jag ocskå stannade hemma. Spec efter hennes mess. (Kan även tillägga att pluggandet hade jag lika gära kunnat göra hemma, lärde mig inte mycket nytt. Sällskapet däremot var trevligt och det var ett stort + för att det inte skulle ha vart en resa till skolan heeelt i onödan)

Sen när jag kom hem och la mig i soffan med datorn och tänkte att det inte ska bli kul att träna ikväll och att jag helst skulle slippa, messar min andra bästa kompis och säger att hon blivit sjuk och att jag måste gå på passet själv. :'( Inte det roligaste att gå på gruppträning själv enligt mig. Bara att ta sig i kragen och rycka upp sig ur soffan.

Man kan säga att jag prövas idag. Har jag självdisiplin nog att göra saker utan mina vänner?! Och svaret är ja. Men det är förstås mycket roligare när dom är med.

Kl 19 börjar mitt Indoor walking-pass på IKSU så nu ska jag bara klä mig och sen bege mig iväg. Sen har jag ännu en dejt med soffan och filten.
Bild från Google

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0