Kladdis

Haha cellprovet var en baggis. Gör ju typ ondare att kissa än att ta det = inget ont alls. Jag trodde att dom skulle gå in och knipsa en liten bit från livmodern, men så var det ju inte. Hon snurra ju bara runt med en liten pipränsare typ. Tog nog inte ens 30 sek för henne att utföra hela proceduren. Nu är det tre år till nästa gång så det är gött!

Idag fick vi ha tandteknikerstudenterna som patienter på skolan. Kul att få öva på nån man inte känner men som i egenskap av student kanske förstår oss som nybörjare lite bättre än utomstående. Förstod man den meningen? Jag hoppas det, annars får ni säga till.

Det gick iaf bra tycker jag och jag tror att min patient tycker samma. :) En annan sak som var kul med att ha dom som patienter var att det var en ny mun att kolla i. Man börjar kunna klassens munnar så pass bra nu (+ att vi inte har nått att åtgärda längre) att det inte är nån utmaning att göra på varandra.

Nu har jag just gjort mat och i ugnen står en kladdkaka som jag ska överraska Limpa med när han kommer hem från sin träning. Alltid bra att ligga på plus.

Nyvaken för någon dag sedan.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0