Tapeter

Vad gör man en dag då man börjar först kl 13? Jo man tar på sig sina träningskläder och tar sig en promenad på ca 7km till sin hyresvärd och beställer tapeter. Vi ska få nya tapeter i 3 rum, vardagsrummet, datarummet och i gästrummet. Eftersom Limpa inte kom med ringde jag in Malin som stöd och smakråd.


Fick välja tapeter ur två pärmar alltså hade vi inte allt för mycket att välja på. Men det var lika bra, för annars hade jag väl gått bananas. Blir grått i vardagsrummet och vitt i de andra två. Alla tapeter är enkla och utan mönster.

Jag personligen tycker att det kan vara fint med en fondvägg, samtidigt känns det ganska uttjatat och omodernt. Men eftersom jag valt att inte ta någon tapet med mönster valde jag att ändå göra en fondvägg i vardagsrummet. Har en ljusgrå tapet som ska vara på tre väggar och sen ska den fjärde väggen vara två nyangser mörkare så det kommer se ut som en skugga typ. Tror det kan bli bra. En 'ny' variant av fondvägg kan vi kalla det haha.

Enda tapenen jag verkligen älskade. Men den hade inte passat i något av rummen vi ska tapetsera om så den gick bort.

På väg till Lerstenen gick jag förbi kyrkan här i Umeå. Ser ut som ett stort pepparkakshus.

Kommentarer
Postat av: cecilia

Hej Lovisa!

Jag googlade på lerstenen+tapetsera och då fick jag fram din blogg! Jag och min pojkvän flyttar till en av lerstenens lägenheter på Mariehem innan sommaren. Det är väldigt gamla tapetar och jag håller på att kolla om det är möjligt att få tapetsera om. Har du någon aning om hur de besiktar/bedömmer? Du får hemskt gärna svara med ett mail till mig, [email protected].

/Cecilia

2011-03-16 @ 21:01:28
URL: http://ceciliamariefoto.blogg.se/

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0