intervaller

Rundan var enligt Mät din runda ca 4.6 km om jag nu ritat rätt. Blev inga 3 km som avslut men jag tyckte inte det behövdes.

Sprang till en backe här i närheten och sprang sedan både upp och ner de två första varven. Sen de följande tre varven gick jag nerför och sprang uppåt. Var något less när jag kom upp på backen sista gången. Men det kändes bra och jag kan nog utöka antalet varv redan nästa gång jag springer där. Då ska jag banne mig klara sju varv. Tog allt som allt 25-30 minuter så det var en helt ok tid med tanke på att jag gått lite och så.

Jag hoppas att denna intervall träning kommer ge mig den extra push jag behöver för att orka med de lite längre rundorna jag har tänkt börja med nu. Ska ta mig runt nydalasjön 2 ggr i veckan och sen i slutet på april ska jag ta två varv runt sjön på en runda. Det blir ca 18-20 km med den lilla biten det är mellan lägenheten och sjön inräknat. Kul om jag kan klara det!

Nu kan jag njuta i soffan resten av kvällen och kanske, kaaaaanske tar jag och läser lite i min bok om oral radiologi. Man kan aldrig börja plugga för tidigt. :)




Kommentarer
Postat av: Linnea

Glassigt känns som en riktig klassiker eller vad säger du?



Vad duktig du är, själv sitter jag med vin och chips och firar att vi har examination imorgon :) puss

2011-03-17 @ 20:18:32

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0