silver hair blues ladies

Min mamma har ett band. Dom spelar bara blues och dom är alla över 50, vissa över 60. Dom började spela för ungefär 6 år sen och då kunde ingen av dom ta en ton på sina instrument. Idag spelar dom som vilka proffs som helst och inte bara lokalt här i Kalix. Dom har spelat i Göteborg, Varberg och Luleå. Dom har vart med på Landet runt, i Allers, Hemmets veckotidning, kulturradion och lite annat.

Nu senast spelade dom på Kulturnatta som hölls här i Kalix under fredagen. Jag fanns så klart på plats för att fota och stötta. Kom en hel del folk och lyssnade och jag måste säga att jag kände mig väldigt stolt över brudarna. Nästan som en stolt mamma, till min egen mamma. :P Men dom är så duktiga och roliga. Kan inte annat än bli glad och stolt när man hör dem spela.

Dom är ett bevis på att det är aldrig försent! Det är mycket tack vare deras band som jag bestämt mig för att jag nu ska lära mig spela piano ordentligt. Får skriva ut en bild på dom och ha på pianot sen när jag väl fått hem det. Så inspirationen alltid finns nära :)



Kommentarer
Postat av: Mamman

Gulle dej!

2011-06-21 @ 21:40:19
Postat av: Agneta

Kanonsköna brudar. Spelglädje. Eivors mellansnack är obetalbart.

2011-06-21 @ 22:44:10
Postat av: Sally

Visst är de härliga kvinns! De bidrar på olika sätt till vad de är - härliga gumms!

Men du, de var rätt roligt nu när man scrollade neråt o såg bilderna, sist, under alla så dyker bikinireklam upp med något yngre gumms ;)

2011-06-22 @ 12:37:30

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0