Jobb

Idag började jag alltså att jobba. Ska vara på folktandvården i Kalix nu i två månader. Kommer mest sitta i receptionen och sköta kassan, ringa patienter och skicka kallelser. Men jag kommer även att få hänga med Linda och Sofie inne på deras rum så dom kan lära mig allt dom kan. 

Tog ett tag tills jag fått skriva på alla papper och fått mina inloggningsuppgifter så det var ganska lugnt och skönt fram till lunch. Efter det fick jag sätta mig och svara/ringa i telefonen och boka patienter. Telefonpratandet är inga problem för mig efter nästan två år på Silja lines bokning men att förstå systemet och bokningen var rena mardrömmen. Hahaha, jag fattade nada, och då har jag ändå suttit och jobbat i det litegrann förut.

Men ju längre jag satt desto mer fattade jag så om jag sitter imorgon hela dagen kommer jag nog kunna det viktigaste. Ska även försöka mig på kassan imorgon också om jag hinner, annars kan jag ta det på torsdag. Skönt att vara tillbaka och skönt att få jobba lite nu istället för att plugga. Får dock se hur länge det tar innan jag börjar sakna att plugga istället för att jobba ;)

Kommentarer
Postat av: Eric

Då kommer vi nog att ses där i sommar, har tid hos min tandläkare då! ;)

2011-06-08 @ 00:55:13
URL: http://blogg.ericus.se

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0