Mumma

Malin la in en beställning hos mig förra veckan på macaroner. Hennes kille fyller år i helgen så hon ville bjuda på dem på hans kalas. Så idag efter skolan gick vi hem till mig och satte igång. Och kolla så fina de blev!!!


Jag brukar inte ha problem att baka nånting. Men just macaronerna har vart sjukt svåra för mig att få till. Jag brukar säga att när jag väl bakat nått tre gånger så kan jag det sen. Första två gångerna kan det bli lite fel men sen har jag som lärt mig. Macaroner har jag bakat 7 gånger och dom har aldrig blivit bra. Första gången var de ok, men blev alldeles för platta och för stora. Efter den gången har de bara blivit värre och värre. Vad jag än försökt med och hur jag än har trixat och fixat så har dom misslyckats. Dom har vart för kladdiga, för hårda, för spröda, brända you name it.

MEN... idag vart dom helt perfekta. SJUUUUUUKT hur bra dom blev. Haha både i smak, storlek, färg och form. Åhh så skönt. Spec när jag nu skulle ge bort dom också. Detta bevisar bara att man ska aldrig ge sig. Tillslut går det!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Kan du lägga ut recept? Puss

2011-01-29 @ 16:38:06
Postat av: Eric

Det där ser så jääävla gott ut, fan vad sugen jag blir :(

2011-01-29 @ 22:17:33
URL: http://blogg.ericus.se

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0