Blodgivning

Idag på lunchen gick jag och några till för att lämna blod. Gick så där måste jag säga. Ni som inte är intresserade att höra om nålar, blod och annat behöver inte läsa vidare. Inget äckligt men man vet aldrig hur känsliga folk är.

Hon som stack mig missade venen, för den rullade undan just när hon stack. Så hon fick gräva runt med nålen i armen ett tag för att försöka 'fånga upp den'. Gjorde inte ont men är ändå lite obehagligt, spec med tanke på att nålen är lite grövre än en vanlig kanylnål. Man kände ju hur hon for runt där inne. Hon lyckades inte med detta projekt utan fick ropa på en annan som hittade den tillslut. Men direkt dom släpte nålen vinklades den om och sög fast i kärlväggen så det vart dålig fart på blodet. Dom försökte få igång blodet så det skulle rinna bra men efter en stund avbröt dom och frågade om jag ville testa på andra armen istället. Jag sa självklart ja till detta.

När hon sedan stack mig i andra armen tog det ganska ont, mer ont än i första och även här missade hon venen. Kände hur hon började gräva runt i denna armen men då gjorde det mer ont så jag sa till. Då sa hon direkt att vi skulle avbryta för det ska inte göra ont och att dom inte ville plåga mig. Hon plåstrade om mina stackars armar och skickade sedan iväg mig.

Och så här ser jag ut nu:


Ska tillbaka om en månad. Längtar redan... not. :P

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0