Fingerfärdig

Såg på schemat nu att vi börjar farmakologin på torsdag. Så från imorgon och till torsdag blir det Klinisk tillämpning som gäller. Skönt med lite praktiskt att variera allt det teoretiska med. På kursen som vi börjar med imorgon ska vi lära oss att skriva journaler tror jag. Så vi är förberdda sen när vi ska ut på kliniken sen. Senare i veckan ska vi göra nån övning där vi låssas vara patient och tandhygienist så ska dom filma oss och sen ska vi utvärdera det med lärarna. Blir skoj men svårt tror jag. Inte vet väl jag hur man snackar med en patient. :P 

En liten fun fact till er nu också bara för att. Jag sitter och övar mig på att skriva utan att kolla på tangenterna och med rätt fingersättning. Är svårt att lära om sig när man redan lärt sig på ett annat sätt. Förut har jag skrivit med vänster hand på alla tangenter på vänster sida fram till raden med edc (ibland även rfv, men där är det 50/50 mellan höger och vänster hand) och resten med höger hand. Blir alltså en massa rännande över tangenterna och jag kan aldrig skriva helt utan att titta på tangentbordet.

Men nu ska jag alltså lära mig detta ordentligt så jag slipper titta ner mer. Går sjukt segt nu till en början och detta inlägg har nog tatt dubbelt så länge att skriva än ett vanligt. Men men, jag tänker på att jag kommer tjäna tid på det sen så det får det vara värt. Haha vet då garanterat vart suddknappen sitter iaf, använder den ganska flitigt just nu kan jag säga.

Då vet ni :)


Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0