Kidnappning av Linnea

Förra lördagen fyllde Linnea 23 år. Vi ville fira henne ordentligt och bestämde att vi skulle kidnappa henne till Luleå. Vi meddelade detta till Samuel som fick i uppgift att se till att hon var ledig på fredagskvällen.

På fredagen var Linus redo med bilen utanför mitt jobb när jag slutade. Sen gasade vi till Luleå för att handla och fixa i lägenheten innan Linnea och Samuel kom. Linnea slutade en timme efter mig så det passade ju perfekt. Samuel skickade ett mess när de åkte från kalix så att jag skulle kunna ringa henne och luras lite extra.  Efter 20 min ringde jag alltså henne och sa att jag och Linus hade köpt jordgubbar och lite vin och undrade om vi kunde komma över för lite fredagsmys hos dom. Haha hela det samtalet lät hon något förvirrad och hon fattade inte vad  som höll på att hända. Hon hade bara fått order om att ta på sig nått fint och att packa en övernattningsväska.

När dom var nästan framme i Luleå messade Samuel igen så att jag och Linus skulle hinna ner till parkeringen där vi bestämt att vi skulle ses. Väl där lekte jag och Linus hemliga agenter och sprang hukandes mellan bilar för att i rätt ögonblick hoppa fram mitt framför deras bil.

Haha hennes min när hon såg oss var priceless. Man såg riktigt hur kugghjulen jobbade 'men jag pratade ju just med Lovisa i telefonen'. Sen brast hon ut i skratt. Hon blev jätteglad och helt plötsligt kunde hon pussla ihop en massa konstiga händelser och inse att vi var många som hjälpts åt under veckan för att få det att fungera.

Efter att vi överraskat Linnea gick vi till lägenheten och tog oss en fördrink och piffade oss lite. Sen hade vi bokat bord på Bistro Norrland så vi begav oss ner dit. Väl där fick vi ett toppenbord på uteserveringen och tog en fördrink till och en förrätt i form av vitlöksbröd. Tjattrade en stund och beställde sen in varmrätten, entrecote med tryffelbéairnaise och pommes. Huuuuur gott som helst! Godaste entrecoten jag ätit på väldigt länge. Satt i flera timmar och snackade skit och bara var.  Sen tog vi en prommenad tillbaka till lägenheten för tårta (som jag bakat medans vi väntade på dom), mojitos och TP.

Lyckad kväll som vi sent ska glömma. Trivs så himla bra med Samuel och Linnea och jag hoppas vi får mer kvällar som denna framöver. Mycket text men nu får ni äntligen se bilderna.

Vi gömde oss bakom en skåpbil och inväntade rätt ögonblick

Så här glad blev Linnea

Mys på mammas balkong innan restaurangbesöket

på Bistro norrland

De tre andra tog frozen daquiri till fördrink

Jag tog en som hette Jocke's, såg ut som spya men smakade gott.

Entrecote. Dålig bild men gooood mat.

På väg hem igen

Linus testar sina nya redskap genom att göra...

... Mojitos

Mys på balkongen igen med tårta och ljus.


Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0