Påskägg

Förra veckan hade vi en trevlig kväll hemma hos Magdalena med äggmålning och lite vin. Hon hade inte vanlig vattenfärg utan tror det var akryl?! Iaf så blev det jättefint... typ. Jag la i racer växeln från start och hann med att måla tre ägg. Dom två första slogs om titeln fulast och konstigast. Men mitt sista... det ni! Det blev BÄST!!!!!!!! La faktiskt ner lite mer tid på det också så det kan ha med det att göra.

Nu ligger mina fina ägg i mammas orkidekrukor hemma i Kalix och väntar på att påslen ska ta slut. Kanske sparar hon dom så jag får se dom igen nästa år?!
Tjusiga ägg

Detta var nog det konstigaste, är ett hus på andra sidan ägget.

Detta är randigt i alla färger vi hade. Men när jag målat ett varv med alla färger en gång vart det en stor vit yta kvar. Det löste jag fint med att skriva så här.

Finaste ägget. Massa små kycklingar på.

Slant med penseln när jag skulle måla näbben så det ser ut som att den blöder näsblod.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0