guacamole

Gjorde just egen guacamole, alltså ingen färdig kryddmix påse utan själv från grunden. Det vart mist lika gott, hade kunnat stå och dra lite så att smakerna riktigt hunnit blanda sig men annars inte illa. Är bättre för mig att göra min egna då det är så mycket E-tillsatser i färdiga kryddpåsar. Ska försöka undvika det så mycket som möjligt i min diet. Så till kvällsmat ikväll hade vi alltså guacamole, jag tog en ost skiva skar en liten bit brieost och sen maaaaassa guacca. SÅ GOTT!

Sen ska ju stark mat sätta igång förbränningen också och detta innehöll både färsk chili, chili på burk, villök och spiskummin. Så nu kan jag förbränna både med maten och med allt promenerande som jag börjat med sen jag flyttade hit. Jag går överallt, till och från skolan (flera gånger om dagen nu under nollningen), till affären, till stan, till alla nollningsarrangemang... ja ni fattar. Blir väl mindre efter nästa helg då vi vart i kalix och hämtat våra cyklar, men då kommer jag ändå cykla istället för bilen så det är bra det med.

Umeå känns som en hurtig stad, där alla tränar på nått sätt. Vart man än är, vilken tid det än är på dygnet så möter man folk som springer eller powerwalkar. Och cyklandet ska jag inte ens gå in på, ALLA cyklar och det är cyklisterna som styr stan. Detta ser jag som nått bra, jag känner mig jättemotiverad att träna sen jag flyttade hit så imorgon ska jag fixa ett träningskort på IKSU. Sen kan även jag bli en hurtig umebo.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0