Boktips!

Efter att ha vaknat till ett avsnitt Biggest loser ska vi nu gå till IKSU och fixa ett medlemskap. Sen ska jag och min bästa vän och kompis Kristina bege oss ner på stan. Mys hela dagen alltså.

Har hunnit läsa några sidor i min favvobok. Den är så bra, rekomenderar den till alla som har en partner eller bara är kära egentligen. Går bra att låna den av mig om man känner att man är sugen på att läsa den, annars finns den på biblioteket att låna vet jag. Inte bara en tjejbok jag lovar, alla kan lära sig nått från den.


Från baksidan:
Ni älskar varandra och vill visa det men talar ni samma språk?

Att leva tillsammans är underbart men inte alldeles enkelt. Alla vill bli älskade och alla vill ge kärlek. Hur kommunicerar jag kärlek till den jag älskar? Och förstår jag det sätt som min partner uttrycker sin kärlek till mig?
Kanske menar vi samma sak men uppfattar kärlek på olika sätt. I Kärlekens fem språk visar Gary Chapman på fem uttryckssätt för kärlek: ord som bekräftar, tid tillsammans, gåvor, tjänster, och fysisk beröring.


Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0