Plackinfärgning

Har glömt att berätta om vad vi fick göra på kliniken i fredags.

Plackinfärgning. Vi var tre och tre och så skulle en vara patient , en tandhygienist och en fick vara sköterska. Sen färgade vi in varandras tänder och räknade ut plackindex. Osså turades vi om så att alla fick öva på att bedöma vad som var plack och inte, skriva journal m.m. Var faktiskt riktigt kul.

Här nedan är jag patient när Melissa gjorde en infärgning på mig. (Man sköljer munnen sen så att den överflödiga färgen försvinner.) Jag hade väldigt, väldigt lite plack men på många ytor. Är ju as bra att man fått göra detta så man vet vart man ska vara extra noga i fortsättningen. Spännande också att se att man har mer plack än man tror. Jag tycker mig ändå vara en noggrann tandborstare, men tydligen inte.


Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0