Munhygien

Fredagens lektion i munhygien. Hade som sagt sparat plack från måndag till fredag vilket innebär 4 hela dagar och 8 morgon/kvällar utan tandborstning. Gissa om jag njöt igår kväll när jag fick borsta tänderna innan jag la mig. Eller imorse för den delen. Hell ye I did! Tar mer på psyket än man tror när man inte får borsta tänderna faktiskt. Man tänker sig för innan man snackar med nån, man känner sig ofräsch hela tiden hru ren man än är i övrigt, man går hela tiden och tänker på sin mun vilket tar massa onödig energi som man annars lägger på annat. Men oj vad vi lärt oss mycket. Nu vet vi vad dålig munhygien innebär och hur det påverkar en. Bra erfarenhet sen när vi ska träffa våra patienter.

Jag fick agera patient.

Plackinfärgning pågår

Allt det rosa vid tänderna är plack. Jag hade ändå ganska lite om man jämför med de andra i klassen. Jag hade mest kring tandköttet och inte så mycket på resten av tänderna. Vissa hade rosa på prick hela tänderna, såg inte klokt ut :P haha.

Ren och fin efter att äntligen fått borsta tänderna igen!

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0