Kvällsmys

Blev inte att vi for på gymmet direkt efter jobbet som jag trodde. Istället gjorde vi middag och åkte och handlade och sen for vi på gymmet. Så nu har vi just kommit därifrån. Hade ett givande pass idag kändes det som. Mycke rygg , mycke ben och mycket mage. Alla muskler som är viktiga för hållningen sen när jag ska springa.

Nu ska vi lägga oss i sängen och se en film hade vi tänkt. Och jag vart ju direkt super sugen på nått gott att käka. Men nu får det vara slut på glass och godis ett tag så ikväll har jag gjort ett nyttigt alternativ. Äpplen i ugn. Super lätt och gott, bäst av allt... man behöver inga mått, man går helt enkelt efter tycke och smak.

Recept säger ni. Ja men då kommer det här:

1. Skär några äpplen i bitar och lägg i en ugnsform. Jag brukar räkna med ca 1 äpple/pers. Häll även i lite hallon/björnbär/blåbär eller liknande om du känner för det.
2. Strö sedan havregryn över. Om man vill kan man ta lite socker också men jag är nyttig idag så det fick bli utan.
3. Skär några små smörbitar och lägg på, ett tips är att skära kallt smör med osthyvel.
4. Sist men inte minst kanel som man bara häller över.
5. Sen kör man in det i ugnen 200 grader i 10,15 eller 20 min. Tiden berör helt på hur mosiga äpplen man vill ha men jag brukar köra på 15.
6. Klart! Serveras bara som det är, med glass eller med t.ex trukisk yoghurt. Även gott att strö över lite solrosfrön.

Som sagt så går detta receptet mycket efter tycke och smak. Det är i stort sett omöjligt att misslyckas.


Går typ inte att ta ett kort så att det ser gott ut men men, så här ser det ut iaf.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0