Halv åtta hos mig

Ikväll har vi kört den första av 4 kvällar inspirerade av halv åtta hos mig. Fast vi kör utan poäng och satsar mer på maten än på värdskap. Jag var först ut och hade väl egentligen inte nått genomgående tema utan körde mer på 'Sånt jag tycker är gott'.

Förrätt var en toast med getost och honung på en bädd (om man nu kan kalla det för det) av ruccola sallad. På detta strödde jag pinjenötter. Super gott tycker jag och de andra höll med. De åt två var.

Till varmrätt gjorde jag en porterstek med ugnsgrönsaker och sallad. Gjorde en redning av såsen steken kokat i.

Till efterrätt hade jag bakat vita chokladmuffins med citron och hallon. Serverade dessa med glass och hallon. Tyvärr glömde jag ta en bild på dem.

Är mycket nöjd med min insats som slutade i soffan med sällskapsspel där jag introducerade de andra för ett äppelvin som heter Varm&Kall. om Benjamin fått sätta betyg på mig hade jag nog fått 4 av 5 toasts.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0