Kalixdagen

Haha som ni ser på senaste inlägget gick det där med att inte gå ut inte så bra. Men när vi var hos Pontus tänkte vi att vi tar en snabb sväng ner på stan för att se vad som händer, var ju ändå gratis. Haha där blev vi till just efter två. Hade helt sjukt kul, dansade hela natten lång och somnade ganska gott i sängen när jag kom hem.

Imorse klev vi upp och gick in till stan för att kolla läget och käka lite Thaimat. När vi kom dit var det dött. Är nog den sämsta kalixdagen jag vart på. Fanns 2 sketna karuseller för barnen att åka på men annars inget. Tycker det är för hemsk att man inte satsar mer på att göra nått kul för barnen inne i stan. Jag minns från när man var mindre att hela gatan var full av stånd som sålde allt möjligt. Det fanns ponnyridning, man kunde gå på dagsbio om jag inte minns helt fel och det var musik som spelades över hela stan. Idag var det två stånd som sålde saker och resten var tält där de olika partierna satt och fiskade röster. Kul? Näe.

I år verkar de ha satsat mer på artister och uppträdande på kvällen. Kul för alla oss vuxna men inte så kul för barnen då det kanske inte passar att dom är med när alla fulla dräller omkring, om dom ens får gå in?!. Dom har ju ändå sommarlov så man kan tycka att nått kul borde ju finnas för dem.

Jaja nu har jag sagt det. Nu ska jag duscha och sen blir det bröllop för hela slanten ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

ja.. det brann i nån lägenhet på åkervägen. vet inte mer... :)

2010-06-19 @ 19:01:33
URL: http://sarakomsaja.blogg.se/

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0