Bilkö

Igår när jag åkte hem från jobbet var det en bilkö över kalixbron här i kalix. :O Bilkö hör ni det?! BILKÖ!! Den längsta kön vi har haft här nånsin är väl på 5 bilar efter varandra. Men nu när dom bygger om nere vid strandängarna passar de även på att reparera bron. Det innebär att det bara finns en fil över och att man måste växelköra, alltså de som kommer från stan kör medans de som kommer från Luleå hållet får vänta och sen tvärtom. Idag fick jag stå i 5 min och vänta vid bronnär jag skulle hem och jag höll på att dö. Haha dagen I-lands problem eller vad?

Fatta hur bortskämda vi är här uppe egentligen, vi är vana att kunna köra i stort sett hur vi vill. Är det 10 minuters bilväg till ett ställe så åker man 10 min innan man ska vara där. När jag bodde i göteborg tog det ca 30 min om jag skulle köra bil till skolan på morgonen men det var egentligen ca 10-15 min körtid om det inte hade vart nån trafik alls. Mycket av den tiden stog man i kö. Och fatta då i nån ännu större stad. Jösses.



'Trafikkaos' i Kalix :P

Kommentarer
Postat av: Kristina

Wow, nästan lika stort som när vi fick rulltrappan ;D

2010-07-01 @ 15:55:42
URL: http://litensparv.wordpress.com/
Postat av: Lovisa

Haha om inte större ;)

2010-07-02 @ 09:55:31
URL: http://lovisaeb.blogg.se/

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0