Update på dieten

Vikten har stått still i nästan 3 veckor. Gick ju ner ca 4 kg första 2 veckorna och sen stannade den plötsligt. När den stått still i ca en vecka hade jag min första fuskdag och efter den stod det still i nästan två veckor till. Förståerligt att den stod still i några dagar efter fusket men 2 veckor var lite väl länge. Men, don't worrie, nu har den äntligen börjat röra sig nedåt igen och det är tur det för jag vet inte hur länge till jag stått ut. Man vill ju ha resultat på vågen när man avstår från massa godsaker som klyftpotatis, ostfrallor och godis.

Jag är glad att jag trots 'viktstilleståndet' ändå kämpat på och hållt mig till dieten. Spec nu när den börjar ge resultat igen. Mamma, som även hon äter enligt denna diet, säger att det ibland kan stå stilla långa perioder för att sen droppa helt plötsligt igen. Kan vara bra att veta så man inte börjar fuska för att 'det ändå inte funkar'.

Nu är jag alltså supermotiverad igen efter ett mentalt breakdown på några veckor. Detta firade jag med en extra god middag idag.

Kyckling, avocado, tomat och en dressing gjord på creme fraiche och majonäs.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0