Sminket

Här kommer lite bättre bilder från sminkningen igår. Jag blev sminkad av min gamla klasskompis Mikaela, hon var superduktig och jag vart riktigt nöjd. Fick många bra tips på vad man ska tänka på och hur man kan 'fuska' fram färger och former när man sminkar sig. Jag hade inte tänkt ut någon speciell sminkning jag ville ha när jag kom dit utan gav henne fria tyglar. Hon använde sig av en rostbrun färg på ögonlocket för att riktigt få fram det gröna i mina ögon och sen som en kontrast målade hon med turkos kajal under ögat. Detta för att det skulle bli lite roligare och för att få med lite färg. Till läpparna hade vi bara en vanlig rosa läppenna.

 







Sminket jag köpte med mig hem blev:
Foundation
Läppenna
Cake liner
Pensel till Cakeliner
Rouge
Transparet puder

Kommentarer
Postat av: Tessah

Vad heter den där gröna ?



sry jag hälsade lite snabbt idag bara haha , hade väldigt bråttom, skulle vara på jobbet på fem minuter. Jag är alltid i sista minuterna :)

2010-08-03 @ 22:32:39
URL: http://tessah.blogg.se/

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0