Sallad

Gjorde en förbannat god sallad igår. Tog lite av vad jag hade hemma. Avokado, tomat, rödlök, creme fraiche, majonäs, räkor och kräftstjärtar och så pressade jag lite citron över och kryddade med örtsalt. Så gott, kommer jag göra många gånger igen. Säkert finns det 1000 andra saker man kan ha i för att göra den godare så det är väl bara att exprimentera sig fram.

När jag ändå skriver om dieten kan jag passa på att meddela två saker.

1. Jag hade min första fuskdag i lördags och då passade jag på att käka lite pizza  och drack läsk och smakade lite potatis på kvällen.

Utvärderingen av det kommer här:
Orkade inte ens äta en halv pizza. Dels för att jag äter mindre portionen nu när jag äter så fet mat så min magsäck är säket mindre och dels för att jag kände hur det började 'jäsa' i magen och vart allmänt otrevligt. Sen fick jag en sorts baksmälla dagen efter som gjorde mig allmänt seg och trött. Vi drack iofs alkohol på lördagen men det var inte den sortens baksmälla som man får av alkohol. Sen kom sötsuget som ett brev på posten och det sitter fortfarande i. Men nu har jag testat iaf och vet i framtiden hur jag kommer känna mig om jag fuskar igen.

2. Jag har idag vart och tränat för första gången på länge. Sprang en runda med Linus bror David medans Limpa var och spelade fotboll. Det var pain och jag orkade inte ens runt hela rundan. Den är bara på 4 km så jag skäms rätt rejält. Men jag tror att om jag bara slutar vara så lat så kommer det gå fort att få upp min kondition igen.

Det var allt och här kommer en bild på salladen


Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0