Bakar igen

Är verkligen inne i en bakperiod just nu. Idag bakar jag en typ av bullar som man gör i långpanna som jag lärt mig av L:s mamma. Man gör en deg som man delar i två. Den ena delen brer man ut i en långpanna och häller vaniljkräm på. Den andra delen gör man till vanliga bullar som man sedan lägger den första degen i pannan.

Har just slängt in dom i ugnen, ser helt SJUKT gott ut. Vet inte hur jag ska klara av att inte smaka på dem. Jag har inte käkat något socker sedan nyår och hittills har det gått bra. (Jag är faktiskt mer av en godis/läskperson än en fikalover. Jag älskar att baka men är inte så noga med att smaka fikat sen.) Men idag får jag passa mig alltså för nu luktar det underbart här.



Om ca 8 min får ni resultatet.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0