Böcker

Jag köpte en bok förra söndagen som jag just har läst klart. Älskar att läsa böcker, men känslan som infinner sig just innan boken tar slut och som sedan hänger kvar i någon dag efteåt skulle jag klara mig utan. Jag känner mig tom på nått sätt och ibland känner jag en slags sorg över att det aldrig kommer bli lika magiskt igen som när man läser en bok för första gången. Jag kommer aldrig mer att uppleva boken eller karaktärerna på samma sätt när jag läser den igen sen, för jag vet ju redan hur alla utvecklas.

Allt detta blir dessutom 100gr värre när man läser sista delen i en serie som jag har gjort idag. När man har följt samma personer genom flera böcker och sen inser att detta var det sista man får veta om dem och deras öden. Lyckliga i alla sina dagar räcker liksom inte för mig, jag vill veta allt som händer i deras liv framöver.

Tänkte ge mig ut på stan idag för att kanske hitta mig en ny bok att fylla tomrummet med. Får se vad jag kan hitta.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0