Fuskarn no 1

Jag hade redan innan fredagen bestämt mig för att jag skulle fuska om jag åkte på Luleåkalaset. Så på fredag när vi var i Boden hos Johan och Josse beställde jag, precis som de andra, en pizza när det var dags att äta. Riktigt gott var det, men nog blir man 'tung' i magen. Sen passade jag även på att dricka lite läsk. Sen bar det då av till Luleå och väl där blev det ju massa gottis som langos, munkar, nån godisrem och mer läsk. Det var fuskdag ett.

Dag två var det siljacupen i Påläng, vaknade lagom fin kring 10. Då var mat inte att tänka på, kände mig inte bakis och mådde illa eller så, utan tror mer det var maten jag ätit kvällen innan som bara gjorde mig ohungrig. Efter nån timme vid fotbollsplanen slog hungern och suget plötsligt till och jag köpte mig en hamburgare med tillhörande cola. Och när finalen spelades vid 16 delade jag och Samuel på en fanta och en glass. Kände mig för trött för att gå hem till Linus och fixa mig dietvänlig mat den dagen. Efter cupen var klar åkte jag, Linus och Linus bror till stan och käkade kina mat. Där åt jag både ris och friterad kyckling mycket gott men även det kändes i magen sen och jag fick lägga mig tidigt p.g.a magont. Det var fuskdag två.

På söndag började jag som vanligt med att käka enligt diet men när jag och Linus bestämde oss för att gå på bio beslöt jag mig för att ta en 'tredagars'. Tog ett bröd till maten och käkade popcorn och en liten påse gott&blandat på bion. Jag tog ingen läsk för jag tror att dom får mig att må mest illa. Och detta var fuskdag 3.

Så nu sitter jag här några dagar senare och är huuuuur sugen som helst.. på allt.. hela tiden. Men som jag skrev igår, jag har mig själv att skylla. På grund av denna frosserihelg gick jag upp lite i vikt, men jag är ganska säker på att det bara är vätska för det försvann lika fort igen när jag återgick till att hålla dieten.

Hittade en inte allt för smickrande bild på mig igår. Tycker själv att jag redan nu ser skillnad på den och hur jag ser ut nu.

INTE OK

 

Mer Ok


Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag har tänkt på att du ser lite smalare ut nuförtidn'. Plus att du har sett gladare ut på bilderna här i bloggen, inte för att du sett emo ut innan men ja du vet - man ser att du mår bättre.



Och läsk btw är djävulen, typ. Jag mår inte heller bra av det, blir helt beng.

2010-08-12 @ 08:55:27
URL: http://litensparv.wordpress.com/

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0