Opps

Hehehe heee heeeeeeee ooups!

Tog den minsta formen vi hade till att göra gratängen i. All potatis och grädde, ost m.m fick plats i den. Och det var inte fullt hela vägen upp till kanten, men nästan. Jag satte in den i ugnen och gick till datorn. När klockan ringde gick jag in i köket och tänkte 'Oj oj oj vad här luktar'. Självklart hade det kokat över i formen och hamnat på botten i ugnen och bränt fast. Gratänger var perfa, men lukten och röken som nu spreds snabbare när jag öppnat ugnsluckan, var inte så nice. Jag stängde luckan öppnade fönstret och slog på fläkten. Röken försvann väldigt fort och allt var lugnt.

MEN JAG MIN DUMMA NÖT TÄNKER 'Men fläkten drog ju ut allt väldigt effektivt så jag tar och ställer ugnen på vid gavel så röken som är kvar där i sugs ut fort istället för långsamt.' Dumt gjort! Så länge jag bara kollade på fläkten och hur mycket rök den drog ut var jag nöjd. Men när jag vände mig och skulle tillbaka in i hallen var det ganska mycket rök där inne. Hehe heee.

Nu står alla fönster öppna och fläkten är igång och röken eller egentligen matoset borta. Hade sluppit ha det i hela laggen om jag bara kunnat lugna mig och låta det sugas ur ugnen i lugna och ro. Men men varför göra nått lätt för sig när man kan krångla.


Långt inlägg om nått onödigt. Men det är så typiskt mig att jag var tvungen att berätta.

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0