Nostalgi.

Hittade Gb glass hemsida igår.. Där finns det en kategori som heter nostalgi där man kan se alla gammla glassafficher med priser o allt. Jag som inte levat så länge kommer bara ihåg från 1994 ungefär. Jag lyckades ändå hitta några glassar som jag vill ha tillbaka.
Det finns massa mer glassar än de jag visar här på deras hemsida ända från 1967 då en storstrut kostande 1,25kr. 

 
1994
Här finns glassen 'Boomy'. Med formen av en appelsin, citron och en jordgubbe. Det var tider det. En 'Piggelin' kostade bara 4 kr och 'Twister' hette fortfarande 'Spirello'.


1996
Här fanns många favvosar. Men 'Read dream' var inte dålig. Fast jag tror den mest köpta då var 'Cool bits' som jag och Lina köpte VÄLDIGT ofta. :)


2000
Här har vi min all time favorite ever 'Solero ice'.. Kan man önska sig mer av en glass? 'Taco' var oxå en hit på den tiden, men lite väl liten.


www.gb.se och under kategorin nostalgi.
Enjoy! 2

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0