Söndagsstek

Igår bjöd jag hem Linnea och Jenny på middag då mamma och pappa var borta. Jag bjöd på ryggbiff och klyftpotatis med beasås. Blev mycket gott och köttet vart perfekt stekt, typ medium. Till efterrätt hade vi såklart kladdkaka. Mycket trevligt med massa prat och skvaller. När dom kom hade dom tagit med sig en blomma som jag fick, med kruka och allt. 

Efter att de åkt hem åkte jag iväg till L. Det tog kanske 3 gånger så lång tid som det brukar att åka dit. Var värsta snöstormen igår och man såg inte många meter framför bilen. Körde kanske i 40-50km/h hela vägen. Lite läskigt när man tillslut knappt vet vart man är. Men L var ju med i bilen så jag visste att jag kunde slänga honom som mat  till alla vilda djur om vi skulle bli ståendes mitt i skogen.


Den röda fick jag av tjejerna


Steken

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Du kallas?:
Remember me?

Mail: (syns inte)

Din blogg:

Låt höra!:

Trackback
RSS 2.0